Thomas wou historicus worden
Thomas wou historicus worden. Vandaag is hij Community Manager & Chief Challenger bij Netwerk Ondernemen. Hoe weerspiegelt de kinderdroom zich in zijn huidige functie?
“Als kind was ik verknocht aan ‘Vlaamse Filmpjes’, een reeks van boekjes die sinds de jaren ’30 werd uitgegeven. Ze beschreven de grote mijlpalen in de geschiedenis, op maat van kinderen tussen 10 en 13 jaar. Naast mijn eigen abonnement, mocht ik ook regelmatig in de 30 jaargangen van mijn meester in het 5de leerjaar duiken. Het verhalende aspect van geschiedenis boeide me mateloos. Ik was en ben nog altijd een fervente lezer. Mijn droomjob was dan ook me elke dag bezig te houden met die grote verhalen. Politiek, mensenrechten, aardrijkskunde, psychologie… het komt allemaal voor in geschiedenis.
Is communicatie kunst of wetenschap? Vanuit die vraag richtte ik Winston Analytics op.
Ik wist niet goed welke richting te kiezen, dus leek een diploma in de rechten me goed genoeg. Maar ook daar koos ik vaker voor ‘de grote verhalen’: het macro-niveau van publiek recht boeide me meer dan contracten intuitu personae binnen privaat recht. Naast mijn studies en carrière bleef het verhalende aspect een grote rode draad. Als curator, speaker coach en lid van het contenteam bij TEDx en als oprichter van Toastmasters probeerde ik mensen altijd te raken met een goed verhaal. Daar botste ik op een boeiende vraag: is communicatie kunst of wetenschap? Kan je een goede speech kwantificeren? Vanuit dat vraagstuk richtte ik de start-up Winston Analytics op en waagde ik de sprong richting ondernemerschap. Zonder product/market fit heb ik er echter de stekker uitgetrokken.
Mijn ervaring als ex-founder deel ik vandaag met plezier met andere ondernemers, in de hoop hen te zien slagen in hun opzet. Zodat de geschiedenis zich niet herhaalt.”
Ons magazine:
the network talks
Wil je graag meer weten over ons? Wie beter dan onze mentors, founders en partners om je te meer te vertellen over Netwerk Ondernemen. Lees er alles over in de zevende editie van ons magazine, The Network Talks!