Netwerk Ondernemen

open menu sluit menu

Uniek groeitraject met focus op peer-2-peer learning

20 september 2019

Uniek traject voor ambitieuze groeibedrijven

Wat als we nu zeiden dat er een traject bestaat, speciaal opgericht voor ambitieuze groeibedrijven? Een traject waarbij peer-2-peer learning centraal staat? Ondernemers voor ondernemers. Geen consultants en geen coaches. Leren van gelijkgezinden gedurende 4 maanden aangevuld met individuele en collectieve begeleiding. Dat is Boost Me! En het resultaat?

  • Uitgewerkt groeiplan voor de volgende 12-24 maanden
  • Uitgewerkt strategy execution plan voor volgende 12 maanden
  • Concrete individuele matches maken voor een nieuwe markt

Ingrid Willems – Datascouts – klapt uit de biecht

Een van de ex-deelnemers aan Boost Me is Ingrid Willems. Zij richtte in 2016 haar bedrijf op. We Connect Data ondersteunt bedrijven met het verzamelen van markt- en concurrentiegegevens, technologische trends en strategische partnerships. DataScouts, hun cloud-oplossing wordt gebruikt om sneller in te spelen op trends en veranderingen.

“Dé reden waarom ik mij ingeschreven heb voor Boost Me is de filosofie achter Netwerk Ondernemen: ondernemers voor ondernemers. Ondernemen is niet iets dat je leert op de schoolbanken. Het is een lange weg met vallen en opstaan, die je alleen aflegt. Ik was op zoek naar gelijkgezinden met dezelfde passie en die dezelfde weg moeten afleggen.”

Peer-2-Peer

“Vaak kom je als ondernemer voor dezelfde uitdagingen te staan, ook al ben je actief in een andere sector. In mijn ogen is peer-2-peer learning het meest waardevolle en doet de gedeelde ervaring je versnellen als ondernemer.”

“Dankzij het Boost Me traject hebben we onze focus bijgesteld. Vanaf het begin hebben we bij DataScouts ingezet op een globale aanpak. Onze eerste internationale klant, Roche Diabetis, hebben we in 2017 ontmoet op 4YFN in Spanje. We hebben ondertussen klanten in België, Frankrijk, Portugal, Spanje, Zwitserland, Italië en de UK.”

“Tijdens het Boost Me traject werd snel duidelijk dat we meer snelheid kunnen maken als we onze markt op een systematischere manier zouden benaderen. In België en zeker Nederland zijn veel innovatieve bedrijven die zichzelf herpositioneren in een steeds minder voorspelbare markt. Daar moeten we eerst op focussen.”

Andere go-to-market strategie

“Daarnaast is ook onze go-to-market strategie veranderd. Oorspronkelijk zetten we in op growth hacking en digitale marketing vanuit een pure SaaS benadering. Hoe meer er online gebeurt, hoe beter. Door Boost Me (her)ontdekten we dat de toegevoegde waarde ligt in het vertalen van data naar inzichten.”

“We willen dichter bij onze klanten staan om hen de beste service te bieden. Dat kan niet als je alles online doet. Waar we aan het begin van Boost Me nog in een experimentele fase zaten, werken we nu aan de implementatie van ons groeiplan waarbij we toewerken naar het bereiken van onze volgende milestone.

Marathon, geen sprint

Toch zijn we er nog niet helemaal. De uitdaging waar we nu voor staan met DataScouts is snelheid blijven maken — op een gedoseerde manier. We lopen een marathon, geen sprint. De snelheid waarmee we groeien mag niet ten koste gaan van de kwaliteit. De sleutel voor succes ligt in het verder uitbouwen van een team dat elkaar in balans houdt.

Ben jij net zoals Ingrid op zoek naar gelijkgestemden met dezelfde passie? Om zelf als bedrijf en ondernemer te groeien?
Inschrijven voor editie 7 kan nog tot en met 15/01/2020!

Terug naar overzicht

Reageer op dit artikel

(Je reactie moet goedgekeurd worden alvorens die op de website verschijnt)