Scale-Up Marathon 2023

Thema: Sales

27 april, 2023

Drie keer per jaar organiseren we een Scale-Up Marathon: een educatieve event dat zich toelegt op een specifieke thema relevant voor ondernemers.

Een hele namiddag in het teken van sales

In april staat Scale-Up Marathon volledig in het teken van sales. Hoe bouw je een ijzersterke salesfunnel op? Wat als je een verzadigde markt wil penetreren? Wanneer moet je als founder verkoop aan een salesteam overlaten? En hoe schaal je je sales effectief op? Ontdek het in een rijkgevulde namiddag vol heerlijk voedsel en netwerkmogelijkheden.

Details

Save the date: Donderdag 27 april
Thema: Sales
Waar: RodeBol Events Gent

RodeBol Events inkom
Pijl rood

Schrijf je hier in

Dit event is gratis voor leden van Netwerk Ondernemen en Start it @KBC. Ben je nog geen lid? Dan kost het evenement je 50 euro (excl. btw).

Programma

12:00 – 12:45: Welkom & Lunch

We voorzien jullie van de nodige portie calorietjes om de Scale-Up Marathon aan te vatten. Ideaal om elkaar alvast beter te leren kennen! Geef bij inschrijving zeker aan of we lunch mogen voorzien voor jou of niet.

Lowie Vercraeye

13:00 – 14:00

KEYNOTE: Lowie Vercraeye – BRAUZZ. | Hoe verover je een red ocean markt?

Hoe breek je een klassieke markt open met een vernieuwend en duurzaam product? Lowie Vercraeye van BRAUZZ. kan hier een boekje over opendoen. Met hun ecologisch verantwoorde schoonmaakproducten bieden ze steeds meer tegengewicht in één van de meest vervuilende sectoren. Lowie neemt je mee op de rollercoaster die hij en zijn co-founders hebben afgelegd: van diepgaand marktonderzoek, naar spannende testfases en uiteindelijk all-in gaan op e-commerce. Een traject dat hen nog geen windeieren legde, want vorig jaar kaapte BRAUZZ. nog de prijs voor Young Marketing Company of the Year weg tijdens de Belgian Marketing Awards.

14:00 – 15:00

Maura Nachtergaele – Payflip & Jan Luts – Digital Leap Agency | Hoe zet je een ijzersterke salesfunnel op?

Hoe bouw je een foolproof salesfunnel op? Tijdens deze talk kijken we over het muurtje bij enkele straffe ondernemers om van hun ervaringen te leren. Maura Nachtergaele van Payflip en Jan Luts van Digital Leap Agency trekken het gordijn van hun salesproces even helemaal open om je te vertellen over de tools, integraties en automatisaties die zij gebruiken om hun salesfunnel ijzersterk te maken.

Maura Nachtergaele
Jan Luts

15:00 – 15:30 – Break

Maxime Carpentier

15:30 – 16:30

Maxime Carpentier – Zerocopy | Hoe stap je over van verkopen als founder naar een salesteam?

Iedere founder moet zijn eigen bedrijf in de markt zetten en de eerste klanten vergaren. Maar wanneer laat je de sales van je product of dienst aan anderen over? Maxime Carpentier van Zerocopy zet bewust een stap achteruit en laat het business development-luik steeds meer over aan zijn salesteam. Hoe laat je dit proces los zonder overzicht en controle te verliezen? En is het altijd opportuun om de commerciële fakkel over te geven of loont het om zelf te blijven verkopen? Maxime vertelt je alles over de lessen die hij al heeft geleerd.

16:30 – 18:00: OST (Open Space Technology)

Er is geen formele agenda. De groep krijgt tijd om onderwerpen voor te stellen. De ideale plaats om je prangende vraag rond schalen aan gelijkgestemde ondernemers voor te leggen of dieper in te gaan op de topics van de sessies. Je neemt plaats aan een tafel naar keuze en wandel gerust van tafel naar tafel om je te mengen in andere discussies.

18:00 – 18:45

KEYNOTE: Jelle Van Roosbroeck – Kadonation | Hoe schaal je je sales op?

Hoe duw je jouw sales in stroomversnelling? Jelle Van Roosbroeck is met Kadonation al enkele jaren op rij één van de snelst groeiende technologiebedrijven in België. Met een been in B2C met hun offering van groepscadeaus en een ander been in B2B met hun offering rond geschenkbeleid weet Jelle hoe je een bedrijf vanuit beide insteken kan laten groeien. Welke KPI’s volg je op om je business en sales performant aan te blijven sturen? En welke cruciale verschillen zijn er tussen B2B en B2C sales? Je ontdekt het allemaal tijdens deze laatste keynote van de dag.

Jelle Van Roosbroeck

18:45: Networking night

Ondernemersliefde gaat door de maag. Leer elkaar kennen of praat bij met likeminded entrepreneurs tijdens het walking dinner.

Schrijf je hier in

Dit event is gratis voor leden van Netwerk Ondernemen en Start it @KBC. Geïnteresseerd en extern? Dan betaal je 50 euro (excl. btw).

De vorige Scale-Up Marathon

9 februari stond helemaal in het teken van groeien met je bedrijf. BluePoint Antwerpen zinderde van de groeiambitie tijdens deze boeiende namiddag vol inspirerende talks. We zetten hier alvast de meest memorabele learnings van die namiddag op een rijtje. Lees zeker ook onze blog voor een gedetailleerd overzicht van de talks en keynotes.

Onze learnings van Scale-Up Marathon: Schalen

👉🏻 Er bestaat geen ideaal moment om te schalen. Stel jezelf eerst de vraag of het wel opportuun is voor jouw bedrijf om te groeien en zorg vervolgens dat je interne processen klaar zijn om groei te faciliteren. (Tom Van De Putte, Bingli)

👉🏻 Sta in het ondernemerschap met een growth mindset, vier je successen en kijk geregeld terug op wat je al verwezenlijkt hebt. (Kim De Nolf, QustomDot)

👉🏻 Vrijheid kan verschillende dingen betekenen: ofwel de financiële middelen hebben om stappen te nemen om snel te groeien (kapitaal ophalen), ofwel onafhankelijk zijn van investeerders met milestones en verwachtingen (bootstrapping). De beste tactiek voor je bedrijf hangt af van de markt en je doelen. (Karel Callens, Cumul.io & Tom Van Gaever, Billit)

👉🏻 Neem geen senior manager profielen aan, want in een scale-up heb je nood aan doeners, niet aan personen die zaken gaan delegeren. Eerst omzet groeien voordat je nieuwe medewerkers aanneemt, is een veiligere groeistrategie dan eerst intern op te schalen om dan groei te realiseren. (Sam Heymans, LIZY)

Lees het volledige overzicht hier